Rooseveltstraat 44-46, 4731KH Oudenbosch
facebook twitter youtube

Vragen? Bel
0165 317990

FAQ

    Bestellen/Leveren

  • »

    Hoe kan ik bij AutoT.nl betalen?

    U kunt bij ons middels iDeal of per vooruitbetaling betalen. U betaalt voordat u de artikelen hebt ontvangen.
    Bij betaling per iDeal zal de bestelling sneller uitgevoerd kunnen worden, omdat wij direct een bevestiging van betaling ontvangen.
    Bij vooruitbetaling wordt de bestelling verzonden zodra het totaalbedrag door ons is ontvangen.

  • »

    Hoe werkt betalen met iDEAL?

    Met iDEAL kun je vertrouwd, veilig en gemakkelijk je online aankopen afrekenen. iDEAL is het systeem dat je direct koppelt aan jouw internetbankierprogramma bij een online aankoop.

    Om gebruik te maken van iDEAL hoef je je niet te registreren, bestanden te downloaden of een account aan te maken. Maak je gebruik van internetbankieren bij ABN AMRO, ABN AMRO (voorheen Fortis Bank NL), ASN Bank, Friesland Bank, ING, Rabobank, SNS Bank, SNS Regio Bank of Triodos Bank, dan kun je direct met iDEAL betalen. Je rekent dan snel en gemakkelijk af in de vertrouwde internetbetaalomgeving van je eigen bank. Betalen zoals je eigenlijk al gewend bent.

    Hoe werkt iDEAL?


    Betalen met iDEAL doe je in een paar stappen:
    - Je bestelt een product
    - Kies iDEAL als betaalmethode
    - Selecteer de bank waar je je bankzaken al online regelt
    - Je komt direct in het bekende internetbankierprogramma van je bank
    - De relevante gegevens van je aankoop zijn al ingevuld
    - Op de voor jou bekende manier keur je de betaling goed
    - Je ontvangt een bevestiging van je bank
    - Je keert terug naar de webwinkel, bestelling en betaling geslaagd!

  • »

    Kan ik het afleveradres na het opgeven van mijn bestelling aanpassen?

    Wil u na het opgeven van de bestelling het afleveradres veranderen? Wij verzoeken u dan zo spoedig mogelijk contact met ons op te nemen. De pakketdiensten mogen namelijk geen adreswijzigingen van klanten aannemen. Stuurt u eenvoudig een e-mail naar info@autoT.nl of bel 0165-317923. Hier wordt u zo snel mogelijk geholpen.

  • »

    Hoe kom ik achter de precieze aflevertermijn?

    Zodra uw bestelling ons verlaat, ontvangt u van ons een e-mail waarin de vermoedelijke levertijd wordt meegedeeld. Een exacte levertijd kunnen wij u niet meedelen omdat de uiteindelijke bezorging door de koeriers  van TNT wordt gedaan.

  • »

    Hoe levert u en wat gebeurt er als ik niet thuis ben om de bestelling in ontvangst te nemen?

    Onze bestellingen worden door de TNT bezorgd. Bent u niet thuis dan probeert de koerier de banden bij uw buren af te leveren. Lukt dit niet dan laat hij een kaartje achter en zullen zij de volgende werkdag een nieuwe afleverpoging doen. Na 3 pogingen kunt u de banden bij het door hen opgegeven adres ophalen.

  • »

    Aan wie kan ik me wenden als ik vragen over mijn bestelling heb?

    In dat geval kunt u een e-mail sturen info@AutoT.nl of bellen naar 0165-317923.

  • »

    Heb ik een wachtwoord nodig om bij u te kunnen bestellen?

    U hebt bij ons voor een bestelling geen wachtwoord nodig. Nadat u in het bestelformulier de Algemene Voorwaarden hebt gelezen en geaccepteerd kunt u direct naar stap 2 gaan. Laat u daarvoor de velden "E-mail" en "Wachtwoord" leeg en klik op "naar stap 2".

  • »

    Hoe kan ik bij u bestellen?

    Via onze webshop kunt u de getoonde producten bestellen door te kiezen voor "verzenden" of "afhalen Oudenbosch". Het gekozen product komt vervolgens in het winkelwagentje te staan. Zodra u klaar bent met winkelen gaat u naar de kassa. Wanneer u alle gevraagde gegevens heeft ingevuld en de aanvraag heeft verstuurd dan heeft u een bestelling geplaatst. Artikelen die opgestuurd worden, dienen vooraf volledig per iDeal of vooruitbetaling te worden betaald. Voor producten die afgehaald worden, dient 20% aanbetaald te worden.

    Mocht u nog meer vragen hebben, kunt u een e-mail sturen info@autoT.nl of bellen naar 0165-317923. Wij helpen u dan graag verder.

  • »

    Hoe kan ik meerdere (verschillende) banden in 1 bestelling plaatsen?

    U kunt meerdere verschillende banden bestellen door bij de bandenkeuze bij ieder gewenste type band op de knop "in de winkelwagen" te drukken. Als u dan op de link "naar de bestelling" klikt vindt u alle banden die u op dat moment in uw winkelwagen hebt.

  • »

    Hoe kom ik te weten of mijn internetbestelling bij u binnen gekomen is?

    U krijgt direct van ons een bevestiging per e-mail. Als u ondanks het vermelden van uw e-mailadres geen bevestiging ontvangt, neem dan contact met ons op via info@autoT.nl of 0165-317923.

  • »

    Heb ik bij een online koop dezelfde rechten als bij een koop in een winkel?

    U kunt binnen 7 dagen het contract, door het verzenden van een e-mail, annuleren. Dit kan zonder een reden aan te geven. Deze termijn gaat in op de datum van ontvangst van de producten. Het is voldoende om binnen deze termijn de goederen terug te sturen om aanspraak te kunnen maken op dit recht. De goederen behoren in nieuwstaat te verkeren om in aanmerking te komen voor retourname.

    De annulering dient te worden verstuurd naar: info@autoT.nl

    Wij vragen u vrijwillig aan te geven wat de reden is van de retourzending, hiernaast vragen wij aanvullende informatie om een efficiënte en snelle verwerking te kunnen bieden.

  • »

    Waar kan ik mijn bestelling afhalen?

    U kunt de bestelling ophalen aan de roosevelstraat 44-46 in Oudenbosch. Dit kunt u doen zodra u bericht van ons heeft ontvangen dat uw bestelling klaar ligt. Bestellingen dienen vooraf via iDeal of overschrijving te worden betaald.

    Bestellingen die op werkdagen voor 17:30 u. geplaatst en betaald zijn kunnen op de volgende tijdstippen worden opgehaald:
    Maandag t/m Vrijdag
    8.00 - 20.00
    Zaterdag
    8.00 - 19.00
    Zondag
    9.00 - 18.00

  • »

    Wat is de deadline voor bestellingen?

    Bestellen voor 12.00 voor levering volgende werkdag.
    Bestellingen na 12.00 uur worden een dag later geleverd.
    voor al onze leveringen zijn wij afhankelijk van TNT post en wij kunnen dan ook niet 100% garanderen dat dit altijd kan worden nageleefd.

  • Montagepartners

  • »

    Wie kan mijn banden monteren?

    Wij beschikken over een netwerk van montage werkplaatsen. U kunt uw bestelling bij een montagepartner af laten leveren. Kies hiervoor tijdens de bestelling een werkplaats bij u in de buurt en zij zullen contact met u opnemen om een afspraak te maken. 

  • »

    Hoe vind ik de dichtstbijzijnde montage partner?

    U kunt op de pagina Montagepartners kijken of in het winkelwagentje kiezen op postcode. U kunt dan kiezen uit verschillende montagepartners in uw regio.

  • »

    Ik vind geen montage partner bij mij in de buurt en wil de banden niet thuis geleverd hebben. Kunt u mij helpen?

    Wij bieden u graag aan de banden bij uw eigen garage of een ander adres af te leveren. Uw rekeningsadres en het afleveradres moeten niet identiek zijn.

  • »

    Kan ik mijn banden bij iedere montage partner laten leveren?

    In principe kunt u bij iedere bij ons aangesloten montagepartner de banden laten leveren. Niet alle aangesloten garages kunnen echter tot dezelfde maximale inchmaat monteren. In het winkelwagentje kunt u dan ook alleen kiezen uit de montagepartners die uw banden kunnen monteren.

  • »

    Moet ik als klant de montage partner voor de levering waarschuwen?

    De montagepartner van uw keuze krijgt automatisch bericht wanneer u de bestelling heeft afgerond. Zij zullen dan contact met u opnemen zodra de banden bij hen zijn afgeleverd om een afspraak met u te maken.

  • Producten

  • »

    Kunt u mij garanderen dat de prijzen niet omhoog gaan?

    De prijzen op de internationale bandenmarkt zijn afhankelijk van vraag en aanbod en en de koersschommelingen van de dollar en van de euro hebben onmiskenbaar een invloed op de bandenprijs. AutoT probeert daarom de laagste prijs voor u te realiseren.

  • »

    Is in de aanschafprijs BTW inbegrepen?

    In de aanschafprijs is inderdaad de BTW inbegrepen.

  • »

    Zijn de producten die jullie leveren dezelfde kwaliteit als de producten die ik kan bestellen bij de andere verkoopkanalen?

    Uiteraard, wij leveren de bekende merken uit met dezelfde kwaliteit zoals u ze overal kunt vinden, alleen tegen een scherpere prijs.

  • Ruilen/Retour

  • »

    Ik wil iets ruilen / retourneren. Hoe werkt dat?

    U mag uw bestelling binnen 14 dagen zonder opgaaf van reden aan ons retourneren of omruilen voor een ander product. Wel vragen wij u altijd vooraf contact op te nemen met autoT via info@autoT.nl of 0165-317923.

  • »

    Wat doe ik als de geleverde artikelen defect zijn?

    Wanneer het geleverde artikel bij ontvangst defect is, kunt u het beste even contact met ons opnemen via mail info@autoT.nl of via telefoonnummer 0165-317923. Wij zullen dan zo snel mogelijk een oplossing voor u bieden.

  • »

    Binnen welke termijn kan ik retourneren?

    Voor al je bestellingen geldt een zichttermijn van 14 dagen vanaf het moment dat de bestelling in je bezit is. Binnen deze termijn mag je het artikel bekijken en beoordelen, tenzij anders vermeld.

    Controleer alsjeblieft direct na ontvangst van het artikel of het onbeschadigd en compleet geleverd is. Als dit niet zo is, verzoeken we je vriendelijk zo snel mogelijk contact met ons op te nemen om dit te melden. 
     
    Ben je niet tevreden over het artikel, dan kun je het  retourneren. Dit geldt ook voor actieartikelen en artikelen uit de opruiming. Je kunt het artikel retourneren:

    • binnen de zichttermijn van 14 dagen
    • als het artikel compleet is
    • in de - voor zover redelijkerwijs mogelijk - originele staat en fabrieksverpakking
  • »

    Wat zijn de kosten voor retourneren?

    U dient zelf de verzendkosten van het retourneren te voldoen. Wanneer de fout echter ligt bij onze eigen administratie, zullen wij deze kosten natuurlijk aan u vergoeden.

    Bij het omruilen van een product, betaalt u ook zelf de retourkosten. De verzendkosten van het nieuwe product zullen dan niet in rekening worden gebracht.

  • Vragen over banden

  • »

    Kan ik met verschillende soorten banden rijden?

    Het is toegestaan om met verschillende soorten banden te rijden zolang op een as dezelfde soort banden zijn gemonteerd. Een mix van verschillende bandprofielen is absoluut af te raden. Hierdoor kan onvoorspelbaar rijgedrag ontstaan. Ook moeten geen banden met verschillende profieldieptes aan één as worden gemonteerd.

  • »

    Kan ik ook banden met een hogere snelheidsindex gebruiken?

    U kunt altijd banden met een hogere snelheidsindex gebruiken.

  • »

    Wat betekent (LI) oftewel de Loadindex/belastingsindex bijvoorbeeld 85 of 86?

    De belastingsindex (LI) van een band geeft in kilogram aan hoe zwaar een enkele band maximaal belast mag worden. Mocht u andere banden nemen dan moet de belastingsindex gelijk zijn of hoger. Wettelijk is bepaald dat de belasting van een band x 2 de belastbaarheid van de as (cijfer 16 van uw kentekenbewijs) afdekt. Aan iedere waarde is in een vooraf vastgelegde tabel een maximale belasting toegewezen. Bijvoorbeeld bij een LI van 85 - 515 kg en parameter 86 is dit 530 kg.

  • »

    Wat betekent M+S?

    In Europa staat M+S (Mud and Snow) voor winterbanden. Vooral voor bezitters van banden met een hoge maximum snelheid en brede zomerbanden hebben deze banden toegevoegde waarde. Ze geven duidelijk meer veiligheid bij sneeuw en gladheid. Voor de montage van winterbanden zijn de volgende regels belangrijk: Monteer M+S banden op alle wielen en niet slechts op één as. U maakt het zich een stuk makkelijker als u vier complete wielen (dus velg met band) aanschaft. Hierdoor wordt het omzetten, afnemen en opslaan een stuk makkelijker. U moet na elke montage de banden opnieuw uit laten lijnen. Als de maximum snelheid van uw winterbanden onder de maximum snelheid van uw auto ligt, hebt u een sticker in uw gezichtsveld in de auto nodig, om u daaraan te helpen herinneren. Het kan zijn dat de juiste bandenspanning voor de winterband in het informatieboekje van uw auto staat. Anders kunt u bij de normale spanning 0.2 bar optellen.

  • »

    Wat betekent TüV-GS?

    TÜV-GS staat voor „Geprüfte Sicherheit“, wat te vergelijken is met een goedkeuring van de consumentenbond. Het is goedgekeurd door een onafhankelijk instituut.

  • »

    Wat is de E-norm?

    Sinds enige jaren moeten de verkochte banden in Europa aan een strenge Europese kwaliteitsnorm voldoen. De banden met een E op de zijkant voldoen aan deze norm.

  • »

    Wat voor invloed heeft een bandenwissel op het ABS of de Traction Control?

    Bij voertuigen met ABS of traction control moet bij een bandenwissel op het formaat en omvang worden gelet. Een te grote afwijking kan voor storingen in de systemen zorgen. U hebt hier dus een goedkeuring van de bandenfabrikant nodig.

  • »

    Wat zijn looprichtingvaste banden?

    Moderne banden zijn steeds vaker looprichting gebonden. Dat wil zeggen dat het profiel zo gemaakt is dat ze in de aangegeven richting moeten rollen. Dit is van voordeel bij de rijeigenschappen (lawaai niveau of rijgedrag bij nat weer) alsmede het gedrag bij sneeuw en ijs.

  • »

    Welke betekenis hebben de hoofdletters bij de snelheidsindex bijvoorbeeld Q en T?

    Deze hoofdletters geven informatie over de toegestane maximale snelheid van de band. Een hoofdletter staat voor een categorie. Bij winterbanden kunt u een lagere snelheidsindex kiezen. Voorwaarde is wel dat u zichtbaar in uw auto een sticker hebt waarop de hoogst toegelaten snelheid van de band staat. Aanbevolen wordt een band met de eerstvolgende lagere snelheidsindex te nemen.

  • »

    Waar vind ik de bandenmaat van mijn autobanden?

    Aan de zijkant van de banden kunt u de bandenmaat aflezen. Deze bestaat uit een soortgelijke combinatie: 195/65 R15 91T

  • »

    Waarom worden bepaalde banden niet meer aangeboden?

    Wanneer een band tijdelijk niet in voorraad is, kan het voorkomen dat wij die tijdelijk niet aanbieden. Al onze banden die op onze webshop staan, zijn in voorraad en worden uitgeleverd binnen de aangegeven tijd ( het aangegeven tijdspad is op basis van een normale uitlevering ) Situaties zoals vermissing tijdens transport, stakingen door vervoerders.  e.d. zijn hierbij niet inbegrepen.

Stel uw vraag

Stel uw vraag

 

 Onze winkelmedewerkers zijn dagelijks te bereiken van maandag t/m vrijdag tussen 09.00 tot 18.00 uur en op zaterdag tussen 09.00 tot 13.00 uur op 0165-317990

of stel een vraag

Van 5 tot 21 augustus zijn de werkplaats en automaterialen winkel gesloten. Bestelling via de website worden tijdens deze periode gewoon uitgeleverd.

Winkelmandje

Artikelen in je winkelwagentje hebben altijd de meest actuele prijs

0 artikelen Totaal  0,00

E-mailnieuwsbrief

Wilt u als eerste onze aanbiedingen ontvangen? Meld u hier aan voor onze e-mailnieuwsbrief

Tip: Afleveradres

Niet altijd thuis? Laat uw bestelling dan afleveren op uw werkadres.

Hoe bestel ik de juiste fietsdrager?

Kies links de locatie waar u de fietsdrager wilt gebruiken. U hoeft alleen op automerk en autotype te specificeren wanneer u kiest voor een fietsdrager voor een auto zonder trekhaak.

Let op: In sommige gevallen is bij een fietsdrager voor een auto zonder trekhaak een adapterset nodig om de drager passend te maken op uw auto. Heeft u uw automerk en type gekozen, dan verschjint deze set automatisch bij de zoekresultatien.

Bij vragen kunt u altijd contact opnemen via info@autoT.nl of 0165-317990.

Montage Partners

Dealeracties

Klik hier om je aan te melden voor dealeracties